B-Komplex 50 mg Now Foods | výživový doplnok | vitamín

     0 recenzie  |  Napísať recenziu
Výrobca: NOW FOODS Inc., USA
Kód produktu: 0426
Dostupnosť: Ihneď
14,10€
Bez DPH: 11,75€

Množstvo

B Komplex 50 mg Now Foods je pohodlná dávkovanie s jednou tabletou denne. B vitamíny sú nevyhnutné pre zdravý metabolizmus a pomáhajú udržiavať energický stav. Znížuje účinky stresu a zlepšujte duševnú a fyzickú energiu. Metabolizuje sacharidy, tuky a bielkoviny. Znižuje riziko vzniku defektov neurálnej trubice, ak sa užíva denne predtým ako otehotniete a počas skorého tehotenstva. Pomáha k normálnemu rastu, vývoju a tvorbe tkanív a červených krviniek.

Vitamíny skupiny B sú rozpustné vo vode a sú nevyhnutné na udržanie chodu životných pochodov v organizme, majú významnú úlohu v aktivite enzýmov podieľajúcich sa na látkovej výmene, bunkovom dýchaní, odbúravaní cukrov, tukov a aminokyselín, zúčastňujú sa na procesoch využitia energie. Sú nevyhnutné pre normálnu funkciu kože, nervovej sústavy, tráviaceho traktu alebo obranyschopnosti organizmu. V tehotenstve, pri kojení ale aj v starobe je potreba vitamínov B zvýšená, vyššia potreba je aj pri zvýšenej telesnej námahe.

Priaznivé účinky B Komplex 50 mg:

  • Priaznivo pôsobí pri trávení bielkovín, tukov a uhľohydrátov.
  • Vitamín B1 (Tiamín) prispieva k správnej funkcii srdca.
  • Vitamín B2 (Riboflavín) podporuje látkovú premenu potrebnú pre tvorbu energie a pomáha zachovať dobrý stav slizníc.
  • Vitamín B3 (Niacín) prispieva k zníženiu vyčerpania a únavy.
  • Vitamín B5 (Kyselina pantoténová) pomáha k správnej duševnej výkonnosti.
  • Vitamín B6 podporuje správnu funkciu imunitného systému, tak isto aj nervového systému a psychiky.
  • PABA chráni pokožku proti slnečnému ultrafialovému žiareniu.
  • Biotín sa podieľa na udržiavaní zdravej kože, pomáha pri liečbe ekzémov.
  • V konečnom dôsledku B Komplex má priaznivé účinky na celkový organizmus: podporuje bunkový vývoj, správne nervové funkcie, pomáha pri látkovej premene tukov, sacharidov a bielkovín.

Zloženie: Tiamín (tiamín HCl) (vitamín B-1) 50 mg, riboflavín (vitamín B-2) 50 mg, Niacín (niacinamid) (vitamín B-3) ​​50 mg, vitamín B -6 (pyridoxín HCl), 50 mg, kyseliny listovej (kyselina listová) 400 mcg, vitamín B-12 (kyanokobalamín) 50 mcg, Biotín 50 mcg, kyselina pantoténová (vitamín B -5) 50 mg, PABA 50 mg, cholín (od cholín bitartrát) 50 mg, inozitol 50 mg

Ostatné zložky: celulóza, kyselina stearová (zdroj zelenina), sodná soľ kroskarmelózy, magnéziumstearát (rastlinného zdroja), oxid kremičitý a zeleniny Coating.

Neobsahuje: cukor, soľ, droždie, pšenicu, lepok, sója, mlieko, vajcia, kôrovce alebo konzervačné látky.

Ďalšie informácie: Nie je vhodné pre deti, tehotné a dojčiace ženy. Uchovávajte mimo dosahu detí.

Dávkovanie: 1 kapsula denne s jedlom.

Krajina pôvodu: USA
   

Veľkosť balenia:100
Forma: tablety
výživový doplnok B-Komplex 50 mg Now Foods

Tento produkt bol uvedený na trh ako doplnok stravy. Nie je určené ako náhrada pestrej stravy. Neprekračujte odporúčané dávkovanie. Minimálna trvanlivosť vyznačená na obale.


Ako sa prejavuje nedostatok vitamínov B?
Po tejto skupine vitamínov by ste mali rozhodne siahnuť, ak ste v strese. Pre lepšiu činnosť nervov sú nevyhnutné, navyše vám pomôžu lepšie sa so záťažovou situáciou vyrovnať. Rovnako sa užívanie B komplexu odporúča pri rozličných neurologických ochoreniach, i pri boji s depresiou, zlou pamäťou a problémami koncentrovať sa.

Ak ste nespokojná so stavom svojich nechtov, vlasov alebo pokožky, malo by vám pravidelné užívanie B komplexu pomôcť. Vitamíny skupiny B pomáhajú aj pri boji s akné a oparmi.

Pre zdravie dieťatka
Možno vám to lekár nespomenul, ale vitamíny skupiny B by ste mali užívať aj vtedy, ak trpíte alergiami. Ich užívaním posilňujete aj imunitu a plodnosť. Pre tehotnú ženu je dostatočný príjem B vitamínov nevyhnutnosťou, pretože tým predchádza nielen mnohým zdravotným komplikáciám plynúcim z tehotenstva, ale znižuje aj riziko postihnutia dieťaťa.

Máte kŕče v nohách alebo pociťujete mravčenie? Opäť dôvod prečo siahnuť po B komplexe. Táto skupina vitamínov sa odporúča aj pacientom, ktorí majú vysoký krvný tlak, vysokú hladinu cholesterolu, alebo sa snažia znížiť svoju hmotnosť.

Využitie B-komplexu je univerzálne

Nedostatok B-komplexu sa môže na vašom tele podpísať v podobe ekzémov, akné, afty ale aj nespavosti, únavy a celkovej nechuti k vykonávaniu fyzickej aktivity. Niekedy sa môžu vyskytnúť aj problémy so zápchou. Asi najjednoduchším riešením je začať konzumovať klasický tabletový B-komplex alebo B-komplex forte. Doplniť si ho môžete ale aj vďaka zmeně stravovania. Bohatým zdrojom je arašidové maslo, pivovarské kvasnice (pangamin), celozrnné obilniny, syry, hrozno alebo ananás. Výroba klasickej „bielej“ múky mnohé B vitamíny ničí, čo môže v kombinácií s nevhodnou stravou viesť k nedostatku celého B-komplexu.

Zvýšený prísun B vitamínov sa odporúča aj pri nadmernej psychickej či fyzickej záťaži. Hodí sa aj na poslnenie imunity a je doplňujúcim vitamínom pri liečbe veľkého množstva chorôb. Vzhľadom k dobrej dostupnosti by ste s jeho získavaním nemali mať problém. Pokiaľ máte jeho nedostatok, stačí doplniť príjem B-komplexu pomocou prípravkov z lekárne alebo upraviť stravu. Prípadného nadbytku B vitamínov sa dokáže organizmus ľahko zbaviť, napriek tomu sa však pri konzumácii umelých prípravkov snažte dodržiavať odporúčané denné dávky.

Vitamín B1 (Thiamín) sa nachádza v rastlinných a živočíšnych potravinách, aj keď len v malom množstve. Jeho hlavným zdrojom sú obilniny, strukoviny, kvasnice, vnútornosti a ryby. Nedostatok vitamínu B1 se prejavuje pocitom únavy, nechutenstvom a zápchou. Jeho úplným nedostatkom vzniká ťažké nervové ochorenie, tzv. choroba beri-beri. Čím je strava bohatšia na sacharidy, tým väčšie množstvo vitamínu B1 organizmus potrebuje, pretože jeho prostredníctvom sa uvoľňuje zo sacharidov energia. Tento vitamín je rozpustný vo vode a kuchynskou úpravou sa neničí.

Vitamín B2 (Riboflavín) sa vyskytuje v kvasniciach, vo vajciach, vo vnútornostiach, mlieku, červenom mäse, v zelenine a obilných klíčkoch. Nájdeme ho aj v lipovom kvete. Jeho nedostatok spôsobuje chorobné zmeny slizníc hltanu a hrtanu, krehkosť nechtov, chudokrvnosť, choroby očnej sietnice, trhlinky ústnych kútikov. Znehodnocuje sa pôsobením svetla (straty až 70%).

Vitamín B3 (Niacín, Vitamín PP) bohatým zdrojom je celozrnná múka, listová zelenina, hrach, orechy, datle, figy, ryby, vajcia, fazuľa, šošovica, huby a droždie. Hlavná funkcia niacínu je účasť na získavaní energie počas metabolických premien sacharidov, tukov a bielkovín. Niacín je dôležitý pre adekvátny vývoj a rast. V poslednej dobe sa dostáva do popredia ďalšia funkcia niacínu - vo forme nikotinamidu aktívne znižuje hladinu cholesterolu v krvi, čím prispieva k prevencii kardiovaskulárnych ochorení.

Choroba z nedostatku vitamínu B3 sa nazýva pelagra, vyskytovala sa v oblastiach, kde je hlavnou zložkou potravy kukurica (malý obsah vitamínu, ktorý je navyše pevne viazaný). S klinickým prejavom nedostatku niacínu sa už prakticky nestretávame. Mierny nedostatok niacínu sa prejavuje mnohými nešpecifickými symptómami, napr. nespavosťou, stratou chute do jedla, bolestivosťou jazyka a sliznice ústnej dutiny, atď.

Vitamín B5 (Kyselina pantoténová) obsahujú vajcia, ryby, mlieko a mliečne výrobky, cereálie a celozrnné pečivo, hrášok, zelenina, najmä hlúbová (kel, kapusta). Kyselina pantoténová (ako zložka koenzýmu A), zohráva kľúčovú úlohu v metabolických procesoch organizmu a tak sa podieľa na všetkých reakciách stavby a odbúravania buniek a tkanív. Zúčastňuje sa na energetickom využití mastných kyselín a je potrebná na syntézu sterolov, napr. cholesterolu, žlčových kyselín, provitamínu D a niektorých hormónov. Má význam pri tvorbe protilátok a zúčastňuje sa na imunitných procesoch. Kyselina pantoténová stimuluje obnovu kožných buniek, ukľudňuje pleť a zabraňuje jej zápalom a začervenaniu pri podráždení. Má tiež schopnosť hydratovať a regenerovať narušené a poškodené vlasy.

Vitamín B6 (Pyridoxín) nájdeme v kvasniciach, sóji, pšeničných klíčkoch, vo vnútornostiach a hydinovej pečeni. Rovnako ako vitamín B2 je citlivý na svetlo. Vitamín B6 sa podieľa predovšetkým na metabolizme aminokyselín a na uvoľňovaní energie konverziou glykogénu na glukózu. Vitamín B6 má preventívny a podporný účinok pri liečbe nervových ochorení, homocysteinúrie (zvýšená hladina homocysteínu), reumatických ochorení a predmenštruačného syndrómu. Vitamín B6 pomáha normalizovať skrátenú luteálnu fázu (luteálna insuficiencia) a odbúravať prostaglandíny, ktoré spôsobujú kŕče maternice počas menštruácie.

Vitamín B9 (kyselina listová) podporuje tvorbu krvi a vytvára v organizme antisklerotické látky. Nachádza sa v zelenom hrášku, v mladej cibuľke, v kapuste, chlebe, kvasniciach a v hovädzích obličkách a pečeni. Kyselina listová má dôležitú úlohu roli v metabolizme aminokyselín, stavebných zložiek bielkovín, takže sa podieľa na prakticky všetkých rastových a vývojových procesoch v organizme. Zúčastňuje sa tiež na biosyntéze nukleových kyselín (molekuly, ktoré nesú genetickú informáciu v bunke) a niektorých zložiek nervových tkanív. Kyselina listová je tiež dôležitá pre správny vývoj a optimálnu funkciu nervového systému v embryonálnom štádiu vývoja plodu. Nedostatok kyseliny listovej v obecnej populácii je pomerne častý a to aj v priemyselne vyspelých krajinách. Závažný je nedostatok kyseliny listovej u žien v reprodukčnom veku, resp. u tehotných. Nedostatok tohto vitamínu môže spôsobiť defekt nervovej trubice plodu a predčasné narodenie, príp. potrat.

Vitamín B12 (kyanokobalamín) je nevyhnutne potrebný pre tvorbu červených krviniek. Zdrojom vitamínu B12 sú prevažne živočíšne produkty, predovšetkým vnútornosti (pečeň, obličky, srdce a mozog), medzi ďaľšie zdroje patria ryby, vajcia a mliečne výrobky a z vegánskych potravín sladkovodná riasa Spirulina.

Nedostatok vitamínu B12 je vzácny, ale vyskytuje sa u ľudí s poruchami vstrebávania (nedostatok intrinzického faktoru v žalúdku, ktorý je nevyhnutný pre vstrebanie vitamínu B12) u vegánov (ľudí, ktorí vylúčili zo svojej stravy všetky živočíšne produkty). Prejavy nedostatku sú napríklad zhoršená krvotvorba, chudokrvnosť a zvýšená krvácavosť, opakované potraty. Zvýšené množstvo vitamínu B12 je odporúčané pre tehotné a kojace ženy. U detí kojených matkami s nedostatkom vitamínu B12 sa môžu v prvom roku života prejaviť neurologické a hematologické poruchy.

zdroj: http://www.fertility.sk/sk_SK/plodnost-a-zdravie/vitaminy-skupiny-b.html

Napísať recenziu

Poznámka: HTML nie je preložené!
Kategórie

pri nákupe nad 55€

DOPRAVA
ZDARMA