1. Vlasy, pokožka a nechty
Biotín je nevyhnutný na udržanie zdravej a silnej pokožky, vlasov a nechtov. U tých, ktorí majú nedostatok biotínu, sa môžu vyskytnúť také príznaky, ako sú krehké nechty, štiepenie vlasov, ktoré sa ľahko zlomia, a podráždená suchá pokožka.

Dostatok biotínu tiež funguje ako preventívne opatrenie, ktoré chráni pokožku pred takýmito stavmi, ako sú plesňové infekcie a akné. Biotín tiež udržuje pokožku hydratovanú a zabraňuje jej praskaniu.

2. Metabolizmus
Dostatok biotínu zabezpečí hladký chod vášho metabolizmu. Biotín premieňa jedlo, ktoré jete, na energiu, ktorú môžete použiť, čím pomáha stimulovať zdravé fungovanie vášho metabolizmu. Biotín dohliada na tieto metabolické funkcie:

  • Správne využíva amínové deriváty proteínov na vykonávanie rôznych telesných funkcií.
  • Premení glukózu z cukrov a cukru na palivo - primárny zdroj energie vášho tela.
  • Stimuluje dobré mastné kyseliny zo živočíšnych tukov a olejov.

3. Nižší cholesterol
Biotín preukázal v štúdiách (1) úlohu pri znižovaní hladiny cholesterolu. Predbežný výskum ukázal, že biotín môže pomôcť znížiť (2) hladiny LDL (zlý cholesterol), ktoré, ak sú príliš vysoké, môžu viesť k srdcovým chorobám a mozgovej príhode.

4. Nervový systém
Nervový systém sa spolieha na biotín, pretože hrá dôležitú úlohu pri stimulácii neurotransmiterovej aktivity a pri poskytovaní nervových signálov. Vitamíny B spolupracujú pri zlepšovaní pamäti a pri prevencii rozvoja demencie alebo Alzheimerovej choroby.

Referencie:

1. http://www.ias.ac.in/jarch/jbiosci/13/393-399.pdf
2. 
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17684468