Po celý rok sa zameriavame na rozvíjanie vzťahov, ktoré máme s našou rodinou a priateľmi. Avšak, rovnako dôležité je venovať pozornosť aj fyzickej stránke našich sŕdc. Prinášame vám niekoľko potravín, ktoré môžete pridať do svojho jedálnička a ktoré vám pomôžu zachovať zdravé srdiečko.

1. Cesnak - zlúčeniny nachádzajúce sa v cesnaku pomáhajú znížiť zápal, znižujú krvný tlak a hladinu cholesterolu a pôsobia preventívne pred upchávaním krvných ciev. Taktiež má antibakteriálne a anti-vírusové vlastnosti.

2. Ryby - losos, makrela, sardinky, sardely a pstruhy sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ktoré podporujú kardiovaskulárne zdravie v mnohých ohľadoch. Omega-3 mastné kyseliny sú potrebné, aby boli naše cievy čisté a znižujú riziko vzniku krvných zrazenín, pomáhajú znižovať krvný tlak, cholesterol a hladinu triglyceridov. Ak hľadáte rastlinné zdroje omega-3 mastných kyselín, skúste vlašské orechy alebo ľanové semienka.

3. Slnečnicové semená - obsahujú vitamín E, antioxidant, ktorý chráni LDL cholesterol pred oxidačným poškodením a udržiava hromadenie LDL v cievach. Slnečnicové semienka obsahujú tiež širokú škálu vitamínov a minerálov vrátane horčíka, ktorý pomáha našim krvným cievam.

4. Šošovica - malá, ale mocná Šošovica má obrovské množstvo vlákniny, ktorá je nevyhnutná pre kardiovaskulárne zdravie, pretože zachytáva nadmerné hladiny cholesterolu a pomáha ich vylúčiť cez tráviaci trakt. Vláknina tiež pomáha vyrovnávať hladinu cukru v krvi, podporuje chudnutie, takže existuje veľa dôvodov, prečo ju zahrnúť do jedálnička.

5. Tmavozelená listová zelenina - špenát, kel, mangold, rukola a ďalšie sú plné antioxidantov, vlákniny a protizápalových fytonutrientov – a to všetko podporuje náš kardiovaskulárny systém. Jesť tieto potraviny je ako jesť multivitamín!