1. Zvyšuje imunitný systém

Zinok pomáha udržiavať silný imunitný systém. Pretože je to nevyhnutné pre funkciu imunitných buniek a bunkovú signalizáciu. Nedostatok môže viesť k oslabenej imunitnej odpovedi. Zinkové doplnky výživy stimulujú konkrétne imunitné bunky a znižujú oxidačný stres. Napríklad prehľad siedmich štúdií preukázal, že 80 - 92 mg zinku denne môže znížiť dĺžku bežného prechladnutia až o 33% (1).

2. Urýchľuje hojenie rán

Zinok sa v nemocniciach bežne používa na liečbu popálenín, niektorých vredov a iných kožných poranení (2). Pretože tento minerál hrá rozhodujúcu úlohu v syntéze kolagénu, imunitnej funkcii a zápalovej reakcii, je potrebné správne hojenie.

3. Znižuje zápal

Zinok znižuje oxidačný stres a znižuje hladiny určitých zápalových proteínov vo vašom tele (3). 

Oxidačný stres vedie k chronickému zápalu, ktorý je faktorom prispievajúcim k širokému spektru chronických ochorení, ako sú srdcové choroby, rakovina a duševný úpadok (4).

4. Účinky zinku na učenie a pamäť

Výskum uskutočnený na University of Toronto a uverejnený v časopise Neuron (5) naznačil, že zinok má rozhodujúcu úlohu pri regulácii vzájomnej komunikácie neurónov, ovplyvňovaní formovania spomienok a toho, ako sa učíme.

5. Zinok a znížené riziko chronického ochorenia súvisiaceho s vekom

Štúdia vedcov z Oregonskej štátnej univerzity (6) zistila, že zlepšenie stavu zinku v tele prostredníctvom stravovania a doplnkov môže znížiť riziko zápalových ochorení. Už desaťročia je známe, že zinok má významnú úlohu v imunitnej funkcii. Nedostatok je spojený so zvýšeným zápalom pri chronických ochoreniach a spúšťaním nových zápalových procesov.

6. Zinok na prevenciu vekom podmienenej makulárnej degenerácie (AMD)

Podľa štúdie uverejnenej v oftalmológii (7), zinok zabraňuje poškodeniu buniek v sietnici, čo pomáha pri oneskorovaní progresie AMD a straty zraku.

7. Zinok a plodnosť

Niekoľko štúdií a štúdií spájalo zlý stav zinku s nízkou kvalitou spermií. Napríklad jedna štúdia v Holandsku (8) zistila, že subjekty mali vyšší počet spermií po doplnení síranu zinočnatého a kyseliny listovej.

Referencie:

1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28515951
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4413488/
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK6288/
4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK493173/
5. http://www.cell.com/neuron/abstract/S0896-6273(11)00646-5?_returnURL=http%3A%2F%2Flinkinghub.elsevier.com%2Fretrieve%2Fpii%2FS0896627311006465%3Fshowall%3Dtrue&cc=y=
6. http://www.todaysdietitian.com/newarchives/010713p52.shtml
7. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11594942?dopt=Abstract
8. http://www.todaysdietitian.com/newarchives/060113p40.shtml