1. Acai Sú nabité antioxidantmi
Antioxidanty sú dôležité, pretože neutralizujú škodlivé účinky voľných radikálov v tele. Ak voľné radikály nie sú neutralizované antioxidantmi, môžu poškodiť bunky a viesť k mnohým chorobám vrátane cukrovky, rakoviny a srdcových chorôb (1).

Táto antioxidačná aktivita pochádza z mnohých rastlinných zlúčenín v acai, vrátane antokyanov (2, 3).

2. Srdcovo cievny systém
Bobule Acai sú extrémne vysoké v antokyanoch, čo je druh antioxidantu, ktorý podporuje vyvážené hladiny cholesterolu (4, 5). Sú tiež bohaté na rastlinné steroly, ktoré poskytujú kardioprotektívne prínosy, vrátane podpory obehu, zlepšenia celkového zloženia krvi a krvných ciev (6, 7).

Jedna štúdia zistila, že pravidelná konzumácia antokyanov môže znížiť riziko srdcového infarktu o 32 percent u mladých žien a žien stredného veku.

3. Posilňovač imunitného systému
Štúdie zistili, že konzumácia ovocia acai podporila produkciu ľudských gama delta T buniek v bunkových kultúrach, ktoré sú dôležitou súčasťou imunitného systému. Acai tiež podporil produkciu interleukínu 12 (IL-12) a myeloidných buniek, typ bielych krviniek, ktoré zabezpečujú, že váš imunitný systém je zdravý (8).

4. Môžu zvýšiť funkciu mozgu
Mnoho rastlinných zložiek v acai tiež chráni váš mozog pred poškodením starnutím (9). Antioxidanty v acai pôsobia proti škodlivým účinkom zápalu a oxidácie v mozgových bunkách, ktoré môžu mať negatívny vplyv na pamäť a učenie (10).

Jedným zo spôsobov, ako mozog zostáva zdravý, je vyčistenie buniek, ktoré sú toxické alebo už nefungujú, proces známy ako autofágia. Vytvára cestu pre nové nervy, čím sa zvyšuje komunikácia medzi mozgovými bunkami.

5. Zlepšuje bunkové zdravie
Acai hrá dôležitú úlohu v systéme bunkovej ochrany tela a pomáha udržiavať bunky silné proti invázii voľných radikálov. Acai má najsilnejšiu aktivitu doteraz testovaného ovocia alebo zeleniny proti voľnému radikálu peroxyl a superoxidom, ktoré spôsobujú poškodenie buniek (11). Antioxidanty v acai vstupujú do ľudských bielych krviniek a pri veľmi nízkych dávkach vykonávajú funkciu kalenia kyslíkom. Preto sa Acai nazýva superfood!

Referencie:

1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7619452
2. http://www.academia.edu/14057003/
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16019315
4. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0889157508000070
5. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0271531712002102
6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22139433
7. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0308814609005585
8. https://globalhealing.com/natural-health/benefits-of-acai/#references
9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24985004
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22224493
11. https://globalhealing.com/natural-health/benefits-of-acai/#references