Menu
Your Cart

Horčík 150 mg Citrát Webber Naturals | výživový doplnok | vitamín

Horčík 150 mg Citrát Webber Naturals | výživový doplnok | vitamín
Horčík 150 mg Citrát Webber Naturals | výživový doplnok | vitamín
7,90€
Bez DPH: 6,58€
  • Dostupnosť: Ihneď
  • Kód produktu: 3130

Horčík (Magnézium) Citrát 150 mg Webber Naturals. Horčík je minerál nevyhnutný pre správne fungovanie vášho tela. Aby ste dostali dostatok tejto základnej živiny, odporúča sa, aby muži a ženy dostávali 400 - 420 mg a 320 - 360 mg denne, v závislosti od veku (1).

Vysoko absorpčný citrát horečnatý ideálny pre tých, ktorí majú nízku kyselinu žalúdka alebo problémy s absorpciou. Uchováva sa predovšetkým v kostiach vášho tela.

Asi 60% horčíka v tele sa nachádza v kostiach, zvyšok vo svaloch, mäkkých tkanivách a tekutinách vrátane krvi (2). Medzi jeho mnoho funkcií patrí pomoc so svalovými a nervovými funkciami, regulácia krvného tlaku a podpora imunitného systému.

Horčík je štvrtý najpočetnejší minerál vo vašom tele a vaše telo bez neho nemôže správne pracovať.

Živina je nevyhnutná pre stovky metabolických procesov a mnoho ďalších dôležitých telesných funkcií - od výroby energie, zdravých kostí, svalovej funkcie až po tvorbu dôležitých bielkovín, ako je vaša DNA (3).

Horčík sa v skutočnosti podieľa na viac ako 600 reakciách vo vašom tele, vrátane (3):

  • Tvorba energie: Pomáha premieňať jedlo na energiu.
  • Tvorba bielkovín: Pomáha vytvárať nové bielkoviny z aminokyselín.
  • Údržba génov: Pomáha vytvárať a opravovať DNA a RNA.
  • Pohyby svalov: Je súčasťou kontrakcie a relaxácie svalov.
  • Regulácia nervového systému: Pomáha regulovať neurotransmitery, ktoré vysielajú správy do celého mozgu a nervového systému.

1. Zdravie kostí

Zatiaľ čo sa väčšina výskumov zameriava na úlohu vápnika v zdraví kostí, horčík je tiež nevyhnutný pre zdravú tvorbu kostí.

Výskum z roku 2013 (4) spojil dostatočný príjem horčíka s vyššou hustotou kostí, zlepšenou tvorbou kostných kryštálov a nižším rizikom osteoporózy u žien po menopauze.

Horčík môže zlepšovať zdravie kostí priamo aj nepriamo, pretože pomáha regulovať hladinu vápniku a vitamínu D, čo sú ďalšie dve výživné látky dôležité pre zdravie kostí.

2. Cukrovka

Výskum spojil diéty s vysokým obsahom horčíka s nižším rizikom cukrovky 2. typu. Môže to byť preto, že horčík hrá dôležitú úlohu (5) pri kontrole glukózy a metabolizme inzulínu.

Recenzia časopisu World Journal of Diabetes z roku 2015 (6) uvádza, že väčšina, ale nie všetci, ľudia s cukrovkou majú nízky obsah horčíka a že horčík môže hrať úlohu pri liečbe cukrovky.

Nedostatok horčíka môže zhoršiť inzulínovú rezistenciu, čo je stav, ktorý sa často vyvíja pred cukrovkou 2. typu. Na druhej strane môže inzulínová rezistencia spôsobiť nízku hladinu horčíka.

3. Kardiovaskulárne zdravie

Telo potrebuje horčík na udržanie zdravia svalov vrátane srdca. Výskum zistil, že horčík hrá dôležitú úlohu v zdraví srdca.

Recenzia z roku 2018 (7) uvádza, že nedostatok horčíka môže u človeka zvýšiť riziko kardiovaskulárnych problémov. To je čiastočne spôsobené jeho úlohami na bunkovej úrovni. Autori pozorujú, že nedostatok horčíka je častý u ľudí s kongestívnym srdcovým zlyhaním a môže zhoršiť ich klinické výsledky.

Ľudia, ktorí dostanú horčík čo najskôr po infarkte, majú nižšie riziko úmrtia. Lekári niekedy používajú horčík počas liečby kongestívneho zlyhania srdca (CHF), aby znížili riziko arytmie alebo abnormálneho srdcového rytmu.

4. Migrenózne bolesti hlavy

Terapia horčíkom môže pomôcť zabrániť alebo zmierniť bolesti hlavy (8). Je to preto, lebo nedostatok horčíka môže ovplyvňovať neurotransmitery a obmedzovať zúženie krvných ciev, čo sú faktory, ktoré lekári spájajú s migrénou.

Ľudia, ktorí majú migrény, môžu mať v porovnaní s ostatnými nižšie hladiny horčíka v krvi a telesných tkanivách. Počas migrény môže byť hladina horčíka v mozgu človeka nízka.

Systematický prehľad z roku 2017 (9) uvádza, že terapia horčíkom môže byť užitočná na prevenciu migrény. Autori naznačujú, že užívanie 600 mg citrátu horečnatého sa javí ako bezpečná a účinná preventívna stratégia proti migrénam.

5. Predmenštruačný syndróm

Horčík môže tiež hrať úlohu pri predmenštruačnom syndróme (PMS). Malé štúdie vrátane článku z roku 2012 (10) naznačujú, že užívanie doplnkov horčíka spolu s vitamínom B-6 môže zlepšiť príznaky PMS.

Americká vysoká škola pôrodníkov a gynekológov (11) naznačuje, že užívanie doplnkov horčíka môže pomôcť znížiť nadúvanie, príznaky nálady a citlivosť prsníkov pri PMS.

Nedostatok horčíka

Aj keď veľa ľudí nespĺňa odporúčaný príjem horčíka, príznaky nedostatku sú u inak zdravých ľudí zriedkavé. Nedostatok horčíka je známy ako hypomagneziémia.

Nedostatok alebo nedostatok horčíka môže byť (12) dôsledkom nadmernej konzumácie alkoholu, vedľajšieho účinku niektorých liekov a niektorých zdravotných stavov vrátane gastrointestinálnych porúch a cukrovky. Nedostatok je častejší u starších dospelých.

Medzi príznaky nedostatku horčíka patria:

  • Strata chuti do jedla.
  • Nevoľnosť alebo zvracanie.
  • Únava alebo slabosť.

Zloženie: Horčík (citrát) 150 mg

Ostatné zložky: želatínová kapsula (želatína, čistená voda, oxid titaničitý), mikrokryštalická celulóza, rastlinný stearan horečnatý.

Neobsahuje: umelé farbivá, konzervačné látky ani sladidlá, žiadne mliečne výrobky, pšenicu a droždie.

Ďalšie informácie: ak ste tehotná alebo dojčiaca žena, užívanie konzultujte s lekárom. Uchovávajte mimo dosahu detí. Nie je určené ako náhrada pestrej stravy. Neprekračujte odporúčané dávkovanie. Minimálna trvanlivosť vyznačená na obale.

Dávkovanie: Dospelí 1 až 3 tablety denne.

Krajina pôvodu: Kanada

Veľkosť balenia: 60
Forma: kapsuly ľahko vstrebateľné
Citrát ľahko vstrebateľna forma
výživový doplnok Horčík (Magnézium) Webber Naturals
 bol uvedený na trh ako doplnok stravy.

Viac informácií o vitamíne Magnéziu/Horčíku na našom blogu, Čo je to horčík?7 Príznakov a symptómov nedostatku horčíka10 zaujímavých druhov horčíka (a na čo sa má každý z nich používať)

Referencie:

1. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26404370
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25540137
4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3775240/
5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4586582/
6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4549665/
7. https://openheart.bmj.com/content/5/2/e000775
8. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/#en36
9. https://headachejournal.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/head.13217
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4161081/
11. https://www.acog.org/Patients/FAQs/Premenstrual-Syndrome-PMS?IsMobileSet=false
12. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/

Nie sú dostupné žiadne hodnotenia.

Napísať recenziu

Poznámka: HTML nie je preložené!
Google reCAPTCHA