Teplota klesla a zima je hneď za rohom, to znamená, že sezóna kašľu a nachladnutia sa blíži (ak už neudrela vo vašom dome)! Nádcha, bolesť hrdla, dráždivý kašeľ... Existuje mnoho spôsobov, ako pripraviť váš imunitný systém ešte pred chladným obdobím.

1. Očistite tráviaci systém - Oreganový olej vám pomôže zlepšiť vaše zdravie čriev a posilniť váš imunitný systém.

2. Jedzte huby a stavajte imunitu - Či už si vyberiete odrodu - enoki, shitake alebo ustrice - japonské huby sú skvelým imunitným booster.

3. Varte s cesnakom na imunitný systém - Cesnak nielen že podporuje imunitný systém, ale je aj prírodným antibiotikom!

4. Užívajte echinaceu pre imunitu - Echinacea je skvelá bylina na podporu imunity, ktorá môže pomôcť Vášmu telu zahnať nachladnutie!

5. Jedzte potraviny na podporu vašej pečene - Musíte podporovať vašu pečeň, aby ste sa ubezpečili, že je schopná detoxikovať, čo je v jej silách a poskytovať dobré prostredie pre imunitné bunky, ktoré tam žijú. Zelenine, ako je kel, brokolica, šalát a kapusta podporujú vašu pečeň a schopnosť pečene odplaviť toxíny.

6. Dbajte na vaše nadobličky - Avokádo! Pridanie ho do svojho jedálnička, je jednoduchý spôsob, ako podporiť funkciu nadobličiek a udržať váš imunitný systém v poriadku. Avokádo obsahuje esenciálne aminokyseliny, antioxidanty a niektoré zdravé tuky, ktoré vám pomôžu vyvážiť produkciu hormónov. Jedzte viac ovocia a zeleniny, ktoré sú bohaté na živiny, ako sú vitamíny C a E, beta-karotén a zinok. Jedzte pestrofarebné ovocie a zeleninu, vrátane bobúľ, citrusových plodov, kivi, jabĺk, červeného hrozna, kelu, cibule, špenátu, zemiakov a mrkvy.

7. Vyhnite sa cukru - Nadmerná konzumácia cukru pôsobí nepriaznivo na bunky imunitného systému.

8. Zázvor prehrieva telo a pomáha štiepiť hromadenie toxínov v orgánoch, najmä v pľúcach a dutinách a pomáha čistiť lymfatický systém.

9. Oddychujte - Vieme, že jeden z najlepších časov na to, aby sa čo to doma urobilo, je po práci a potom ako uložíte deti do postele. Avšak, mnoho nocí s nedostatkom spánku môže viesť k zníženiu imunity.

10. Cvičenie a eliminácia stresu - Skúste ku svojim denným povinnostiam pridať pravidelné mierne cvičenie ako napríklad 30 minút rýchlej chôdze. To môže pomôcť vášmu imunitnému systému v boji s infekciou. Každý človek denne bojuje so stresom, je to súčasť života. Ale ak sa napätie ťahá dlhodobo, človek je náchylnejší k chorobám, od prechladnutia až závažné ochorenia. Chronický stres vystavuje telo stálemu prúdu stresových hormónov, ktoré potláčajú imunitný systém.