1. Môže pomôcť chudnutiu zvýšením pocitu plnosti
5-HTP môže zvýšiť pocit plnosti a spôsobiť, že budete jesť menej a schudnete.Chudnutie môže zvýšiť produkciu hormónov, vďaka ktorým budete mať hlad. Tieto pocity neustáleho hladu môžu spôsobiť, že strata hmotnosti je z dlhodobého hľadiska neudržateľná (1, 2, 3).

5-HTP od Webber Naturals môže pôsobiť proti týmto hormónom vyvolávajúcim hlad, ktoré pôsobia na potlačenie chuti do jedla a na zníženie telesnej hmotnosti (4).

2. Pomáha pri depresii zvyšovaním hladiny serotonínu
Niekoľko malých štúdií zistilo, že 5-HTP zmierňuje príznaky depresie. Podobne ďalšia analýza dospela k záveru, že 5-HTP môže pomôcť liečiť depresiu (5). 

3. Zlepšuje príznaky fibromyalgie
Doplnenie 5-HTP môže zlepšiť príznaky fibromyalgie, stavu charakterizovaného bolesťou svalov a kostí, ako aj celkovej slabosti. Skoré dôkazy naznačujú, že 5-HTP môže zlepšovať príznaky fibromyalgie, vrátane bolesti svalov, problémov so spánkom, úzkosti a únavy (678).

4. Môže pomôcť znížiť frekvenciu migrény
O 5-HTP sa hovorí, že pomáha pri migrénách, ktoré sú pulzujúce bolesti hlavy, ktoré sú často sprevádzané nevoľnosťou alebo poruchou videnia. Zistilo sa, že doplnenie 5-HTP denne počas šiestich mesiacov zabránilo alebo významne znížilo počet záchvatov migrény u 71% účastníkov (9). 5-HTP vám môže pomôcť znížiť migrénu zvýšením hladín serotonínu.

5. Môže podporovať spánok zvýšením produkcie melatonínu
5-HTP produkuje serotonín, ktorý sa môže premieňať na hormón melatonín. Melatonín hrá dôležitú úlohu pri regulácii spánku. Jeho hladiny sa začínajú zvyšovať večer, aby podporovali spánok a ráno klesajú, aby vás pomohli zobudiť. Preto doplnenie 5-HTP môže podporovať spánok zvýšením produkcie melatonínu vo vašom tele. Jedna štúdia na človeku ukázala, že kombinácia kyseliny 5-HTP a kyseliny gama-aminomaslovej (GABA) významne znížila čas potrebný na zaspanie, predĺžila dobu spánku a zlepšila kvalitu spánku (10).

6. Pre úzkosť
Jedna výskumná štúdia z roku 2002 zistila, že užívanie 5-HTP znížilo úzkosť a paniku u ľudí s panickou poruchou.

Referencie:

1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29360396
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20150577
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19675105
4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16846858
5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11869656
6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2193835
7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1521674
8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3913752
9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3536521
10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19417589