Vianočné večierky nám určite spôsobia dobrú náladu, ale stres z nakupovania, dlhé rady v obchodoch, katastrofálna dopravná situácia, nám veru na nálade nepridajú, skôr v nás vyvolávajú podráždenosť a nervozitu! Prinášame niekoľko užitočných tipov, ktoré vám pomôžu zostať zdravými!

Jedzte pravidelne!

Pri naháňaní sa za všetkým to dôležité, čo je potrebné urobiť, je jesť v pravidelných časoch. Jedzte každé 2-3 hodiny - raňajky, obed a večera a samozrejme desiata a olovrant. Cieľom je udržať hladinu cukru v krvi.

Konzumujte zdravé jedlá!

Vždy sa uistite, že máte vyvážený príjem čerstvého ovocia a zeleniny, zdravé tuky (olivový, kokosový a rybí olej), chudé bielkoviny (ryby, kuracie mäso), strukoviny, celozrnné potraviny a zdravé desiaty (orechy a semená). Aj keď sušienky a koláče sú určite lákavejšie. Zvýšte príjem vlákniny. Jedzte viac potravín bohatých na vlákninu, ako sú fazuľa, ľanové semienka.. V neposlednom rade je dôležité dodržiavať pitný režim, kde je najideálnejšia čistá voda.

Podpora imunitného systému

Všimli ste si niekedy, ako niektorí ľudia ochorejú po veľkých akciách alebo počas rušných období v práci alebo doma? Stres má obrovský vplyv na váš imunitný systém. V skutočnosti vaše stresové hormóny môžu priamo inhibovať váš imunitný systém a zvýšiť náchylnosť k chorobám. Niekedy, aj napriek všetkej vašej snahe sa dobre najesť a odpočinúť si, bolesť hrdla alebo kašeľ sa vám nevyhne.

Konzumujte potraviny bohaté na vitamín C ako sú paprika, pomaranče a jahody. Vitamín C má dlhú históriu použitia pre podporu imunitného systému a posilnenie tela v čase krízy.

Taktiež vhodné je dať si 1-2 strúčiky surového cesnaku denne. Cesnak má antimikrobiálne účinky a podporuje imunitný systém.

Podobne oregano má silné antimikrobiálne účinky.

Spánok

Pre mnoho ľudí jeden z najlepších časov, kedy je možné niečo urobiť, je po práci a keď deti už spinkajú. Avšak, mnoho nocí s nedostatkom spánku môže viesť k zníženiu vášho imunitného systému a k zníženiu vašej energetickej hladiny. Je naozaj dôležité udržať si svoj spánkový plán a pokúsiť sa spať aspoň 7-8 hodín každú noc.

Ak máte problémy so zaspávaním, konzumujte potraviny, ktoré prispievajú k podpore spánku, ako sú:

- Čerešne - sú prirodzeným zdrojom melatonínu, hormónu, ktorý reguluje spánkový cyklus.
- Banány - poskytujú 
draslík a horčík, ktoré sú známe prírodné svalové relaxanty a tiež obsahujú L-tryptofán, aminokyselinu, ktorá sa transformuje na serotonín a melatonín, pomáha regulovať náladu a spánok.
- Ovsená kaša - je bohatá na 
vitamín B6, pomáha proti stresu a pri spánku.

Cvičenie

Ako sme spomínali, zostať zdravý si vyžaduje veľké a dôsledné úsilie.

Jedlo, spánok a starostlivosť o váš imunitný systém sú jadrom dobrého zdravia, najmä keď sa pozrieme na ďalší z aspektov, na ktorý sa zameriame dnes - cvičenie!

Možno si myslíte, že nemáte čas cvičiť, alebo vaše cvičenie doma nemá efekt a nebude prínosom pre vašu myseľ a telo.

Ale čudovali by ste sa, dokonca aj 15 až 20 minút denne pohybovej aktivity vám pomôže dobiť baterky, pozdvihnúť náladu a spáliť nejaké tie kalórie navyše!

Pamätajte si, všetko je o pohybe, takže akýkoľvek druh činnosti bude užitočný.

Dýchajte a vytvorte si plán!

Vzhľadom na uponáhľanú dobu, často zabúdame dýchať. Plytké dýchanie môže vytvárať napätie, zatiaľ čo hlboké dýchanie zlepšuje energiu, upokojuje a pomôže vám relaxovať.

Ak máte veľa úloh, ktoré vám víria v hlave, vytvorte si plán, aby ste mali viac pokoja. Pomocou telefónu, tabletu alebo dokonca jednoducho ceruzkou a papierom, vytvorte si zoznam, ktorý vám pomôže zorganizovať si veci, pretože bez plánu bude na vás vytváraný väčší tlak. Buďte realistickí v tom, čo je potrebné vykonať a delegujte všetko, čo je možné.

Pamätajte si, že sa môžete elegantne vysporiadať s tlakmi, ktoré sú také charakteristické pre túto uponáhľanú dobu a zároveň zostaňte zdravý!