Váš mozog je riadiace centrum pre všetko, čo robíte. Voľby potravín ovplyvňujú jeho zdravie a majú vplyv aj na to, ako sa cítite a ako myslíte. Tu je desať vynikajúcich potravín pre mozog, ktoré mu dodávajú „palivo“.

Losos: bohatý na omega-3 ako EPA a DHA pre podporu pamäte a zdravie a na zmiernenie depresie.

Špenát: bohatý na vitamín C, čím bojuje proti voľným radikálom a obsahuje alfa lipoovú kyselinu, kyselinu listovú a vitamíny B pre lepšiu pamäť.

Vlašské orechy: bohaté na omega-3 ALA a antioxidačné polyfenoly sú dobré pre lepšiu komunikáciu medzi mozgovými neurónmi.

Kurkuma: obsahuje antioxidačný kurkumín, ktorý spomaľuje kognitívny úpadok a nástup Alzheimerovej choroby.

Ľanové semienka: dodávajú ALA a cholín, ktoré sú potrebné pre vývoj mozgu.

Orechy, semienka: sú plné selénu, vitamínov skupiny B a kyseliny listovej pre dobrú pamäť.

Jogurty: bohaté na tyrozín v boji proti účinkom stresu a dobré na zvýšenie mentálnej energie.

Čučoriedky: veľký prísun antioxidantov, ktoré vedú k spomaleniu starnutia mozgových neurónov.

Zelený čaj: katechín obsiahnutý v listoch zeleného čaju pomáha minimalizovať dopady Alzheimerovej choroby a Parkinsona.

Voda: ako neodmysliteľná súčasť hydratácie, ktorá je nevyhnutná pre mozog.