Nedovoľte bolesti kĺbov, aby vás obmedzovali vo veciach, ktoré máte radi. Stačí trochu starostlivosti a môžete pokračovať v tom, čo máte radi, nech už je to bežať maratón alebo sa hrať s deťmi.

1. Myslite na svoje kĺby ako na stroje, ktoré musia byť dobre premazané. Spoje, ktoré nedosiahli svoj plný rozsah pohybu škrípu a stávajú sa z nich zaprášené stroje náchylné k pokazeniu. Dopĺňajte svojim kĺbom preto potrebné látky.

2. Udržujte si zdravú hmotnosť. Udržať si štíhlu líniu môže byť najúčinnejším spôsobom, ako chrániť svoje kĺby. Každý váš krok sa rovná troj až šesť-násobku vašej telesnej hmotnosti. Priamo úmerne k tomu rastie aj tlak na vaše bedrové kĺby, kolená, či členky.

3. Zostaňte silný. Niekedy sa pristihnete, že sa opierate, aby ste odľahčili svoje kĺby. Je to dobrý pocit, pretože vaše svaly sú tiež odľahčené. Svaly sú tam ale z nejakého dôvodu. Posilňujte vaše sedacie svaly a svaly na nohách pre dlhodobé zdravie vašich kĺbov.

4. Jedzte pre zdravé kĺby. Hydratácia a konzumácia správnych potravín vám pomôžu predchádzať stuhnutým kĺbom. Konzumácia potravín bohatých na omega-3 mastné kyseliny zlepšujú zdravie kĺbov a trpiacim artritídou pomáha vyhýbanie sa potravinám z čeľade ľuľkovitých, ako sú zemiaky a baklažán.

5. Doplňte svoj jedálniček. Podporte kĺby prírodnými produktmi pre zdravie, ktoré môžu znížiť bolesť kĺbov prirodzene. Hľadajte prísady, ktoré znižujú zápal, ako je kurkuma a Boswellia a chránia vaše kĺby, ako je glukosamín sulfát.